Jei galvoji apie savižudybę

Tam tikrose situacijose sunkumai gali atrodyti nepakeliami, tačiau net ir tokiu atveju yra būdų, padedančių juos įveikti.


• ATMINK, jog nesi vienas. Daugelis žmonių tam tikru gyvenimo momentu patiria sunkumų ir turi minčių apie savižudybę. Galvojimas apie savižudybę nereiškia, kad turi psichikos sutrikimą ar esi silpnas. Tai parodo tavo sunkumus ir tai, kokie nepakeliami jie tuo metu yra.


• PASIKALBĖK. Būti su savo sunkumais vienam gali būti labai sunku. Pokalbis su kitu žmogumi apie tai, kaip jautiesi, gali padėti lengviau viską ištverti. Yra nemažai žmonių, kurie gali tau padėti: gali kreiptis į savo artimuosius, draugus, psichikos sveikatos specialistus ar pagalbos linijas.


• ATPAŽINK tai, kas iššaukia mintis apie savižudybę. Nors tai iš tiesų individualu, gali būti, kad tam tikri filmai, dainos, nuotraukos, kita aplinka bei jos objektai neigiamai veikia tavo savijautą. Žinojimas apie juos ir jų atpažinimas gali padėti pasijusti geriau.


• PRISIMINK veiklas, kurios tau seniau teikė malonumą. Net jei šiuo metu daug kas atrodo svetima, nemalonu ir nesinori nieko imtis, stenkis pasirinkti anksčiau patikusias veiklas.


• NESIRINK alkoholio ir narkotikų. Šios medžiagos veikia tavo elgesį, sprendimų priėmimą ir emocijas. Tokioje situacijoje tai gali tik dar labiau padidinti tavo impulsyvumą ir paskatinti pasirinkti mirtį.


• PASISTENK nepriimti sprendimo šiandien. Gali būti, kad minčių apie savižudybę turėjai ir seniau, tačiau šiandien jos intensyvesnės nei įprastai. Atėmus sau gyvybę, kelio atgal nebėra. Tikėtina, kad kelių dienų bėgyje jausiesi pajėgesnis susitvarkyti su šiomis mintimis.


Jei galvoji apie savižudybę ar žinai žmogų, kuris galvoja apie savižudybę: https://tuesi.lt/








Peržiūrų: 6
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now