Kelias į perdegimą

Galvojant apie darbą darosi bloga, nuolat trūksta energijos, sunku užmigti naktį, nebesinori niekur eiti ar bendrauti su aplinkiniais, atrodo, jog viskas slysta iš rankų, vis dažniau galvoje sukasi mintis: „Nebežinau, kiek dar galėsiu tverti”. Jei jaučiatės panašiai, tikėtina, kad patiriate ar artimiausiu metu galite patirti perdegimą. Perdegimo sindromas – tai emocinis, protinis ir fizinis išsekimas, sukeltas pernelyg didelio ir užsitęsusio streso.

Nors kelias iki perdegimo – gana ilgas, neretai vidinė ambicija daug pasiekti, būti kitų įvertintiems, neleidžia pamatyti pirmųjų signalų, kurie įspėja apie organizme atsiradusią įtampą ir didelį poreikį pailsėti. Kas gali padėti išvengti perdegimo? 1. Sveika gyvensena (reguliari mityba, miegas, fizinis aktyvumas) 2. Ribų palaikymas darbe 3. Išbuvimas su emocijomis, o ne jų slopinimas 4. Poilsio vertės pripažinimas.

Jei perdegėte, nelikite su tuo vieni, kreipkitės pagalbos. Perdegimo atveju svarbu atsitraukti nuo pagrindinio stresą keliančio šaltinio, identifikuoti perdegimo simptomus ir jų priežastis.


Peržiūrų: 4