Atpalaiduojantis pratimas

Nerimas, pyktis, baimė yra natūralūs, tačiau nemalonūs jausmai, kuriuos patiria kiekvienas žmogus. Kai kuriose gyvenimiškose situacijose (pavyzdžiui, egzaminas, darbo pokalbis ar tarpasmeninių santykių sunkumai) šie jausmai gali būti pernelyg intensyvūs ir nepakeliami. Tokiu metu tampa sunku koncentruoti dėmesį, išbūti su tuo, ką jaučiame, o mintys įkyriai sukasi tik apie iškilusią problemą.


Viena iš pagalbos sau technikų – 5-4-3-2-1 metodas. Atlikdami šį pratimą, dėmesį nukreipiame į 5 pojūčius ir juos siekiame įsisąmoninti, taip atsitraukdami nuo stresinės ir emociškai sudėtingos situacijos (jei nėra galimybės naudoti jusles, pasitelkite vaizduotę – pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad liečiate):


Apžvelgiame aplinką ir mintyse įvardiname 5 objektus, kuriuos matome; Paliečiame 4 dalykus ir mintyse įvardiname, ką jaučiame; Išgirstame 3 garsus ir mintyse juos įvardiname, ką girdime; Pauostome 2 dalykus ir mintyse įvardiname, ką užuodžiame; Mintyse įsivardiname, kokį 1 skonį jaučiame burnoje (galime ir kažką paragauti).


Daugiau informacijos apie techniką ir jos naudą: 1) https://www.youtube.com/watch?v=goZHzVOvzOg... 2) https://www.urmc.rochester.edu/.../5-4-3-2-1-coping... 3) https://www.healthline.com/health/grounding-techniques... 4) https://www.mayoclinichealthsystem.org/.../5-4-3-2-1...




Peržiūrų: 2